Wednesday, September 14, 2005

tensen

tensen, hari ni aku tensen, sebab untuk sekian kali nyer boss buat muka tak bersalah walaupon tak baya gaji. aku kalau tensen pasal gaji ni kat kepala aku ada satu jer. bisnes. dan bila sebut pasal bisnes kat kepala aku ignat cina. dan bila sebut pasal cina aku ingat melayu. dan bila ingat melayu .... dalam hati aku sentiasa berkata. saper kata melayu tak buleh maju. tak per ... pelan-pelan kayuh. cina dah ada tapak meniaga kukuh - mental dan fizikal. hari ni mari kita sediakan tapak untuk anak2 kita. Bila mereka ada keinginan utk meniaga satu hari nanti, tidak lah kecewa seperti kita yang tiada tapak.


Kenapa Melayu Bantu Melayu ?
emmm saja melihat, meyelidik, merumus dari mata hitam kemata hati----betulker Melayu - Bila Org Susah, Dia Benci. Bila Org Senang Dia Dengki! , Melayu Tak Boleh Berniaga!, Melayu Layu, Melayu Lari, Melayu Kaki Pesta, Melayu Jakun, Melayu Susah,Melayu Ujub....sekadar melihat...memerhati dan menyelidik.
Satu kesimpulan besar yg dapat kita lihat ialah----Melayu Punya Kuasa memerintah...yg paling besar, kerajaan....dan jangan lupa juga Melayu mempunya Kuasa Membeli yang paling besar...........dengan 2 kuasa ini Melayu Boleh Maju---- cuma Melayu tak mahu tolong Melayu.....Suatu Pemikiran

No comments: