Thursday, December 04, 2008

Lu pegi mana mat

Dah 3 bulan gua tak sempat nak tulis, maklumlah, gua mmg suka bagi alasan yang munasabah, sibuk. Byk bende update pasal diri gua. guna tulis pakai point jer lah.

  1. Sibuk politik (lu orang tau jer lah, jadi pembangkang ni, asyik menyibuk jer hal kerajaan yang menang, tapi nak buat camaner, kalau nak habiskan harta negeri selangor abiskan lah, tapi jgn lah di sentuh hak hak orang melayu, tapi kerajaan yang dulu pon apa kurang nya, mana pegi 12% lagi baki target DEB, pd pandangan gua, kalau gua dah start menyibuk, pembangkang dan pencadang dua dua sapu).
  2. Sibuk meniaga (alhamdulillah... masih ada baki2 kontrak gua yang masih bole diteruskan, harap2 berpanjangan, gua dah masuk tahun kedua buat biz jolok taik ni, alhamdulillah, taik itu perniagaan).
  3. Sibuk hal family (adik tiri gua kawen, luorang pepaham la kan, kalau family gua buat kenduri, tulang belakang nyer saper kan, haaa gua la dan tak pasal2 bini gua pon kene follow gua samer2 penat, nasib baik gua dpt bini rajin, kalau dapat samer malas ngan gua, habis la gua, tinggal sepender jer bai).
  4. Sibuk bertani (gua ada satu lagi portfolio baru, gua sekarang tanam serai, 5 ekar kat kaw. felda sg tengi. Sronok gila siot bertani, peluh jonton keluar, dah la gua mmg tader stamina, tapi gua ada sikit will power la utk kontrol stamina tambahan, harus di ingat, sibuk bertani dan sibuk berniaga gua ni tader kait mengait, bila bertani gua bertani, yang jual serai bukan gua, orang lain, partner la lbh kurang, sabtu ahad sesaper rasa nak kluar peluh bertani kita bole turun kebun gua tader hal, asalkan jgn suruh anto balik dah).
  5. Sibuk buatbuat sibuk (kalau gua rasa ada yang tak kena ngan gua, gua terpaksa buatbuat sibuk atas tilam baru gua... sakit siut tilam spring gua dulu... ).
Luorang cuba tgk berapa jenis sibuk daaaa kat atas tu .... korang taknak ke gi bercuti lagi mandi air terjun. best lah ari tu, modal pon tak besa. Tapi value riadah tu ada. ohh ya lagi satu, kalau ada sesaper berminat nak bisnes servis tayar kereta, bole jumpa gua dan kene jadi pemuda umno caw gua dulu la. hishhh, umno umno, bawak2 la ikhlas. umno gak yg salah, padahal gua yg tak betul.

2 comments:

Cik Anor said...

air terjun hohoho takut eiii, tepi-tepi boleh laa hehe

kenit said...

keja bang keja.. tuah ayam nampak di kaki... tuah manusia kalo tak nama tuah tak nampak... hehehehheehe