Tuesday, June 19, 2007

Rindu Rinduan

Dah dekat 3, 4 bulan rasanya tak balik terengganu, apa la citer kat ayah dan mak di sana. Ayah aku tu dah la macam tu, sibuk2 nak keje pulak. Tak bole duduk diam kat rumah katanya. Tapi, orang tua selalu berlapik, tak cukup duit ker, nak pakai duit ker, kadang2 kita tak tau dan diorang ni pon satu tak nak bagi tau anak.

Hari2 aku risaukan keluarga aku, makan ke tidak ker, cukup ker pakainya, tapi, rasanya mcm terlupa sesuatu, mak, ayah, mak, uncle, ayah, ibu, apa la yang diorang fikirkan dalam kesibukan aku mencari rezeki. Adakah aku ni anak yang baik atau sebaliknya? aku sendiri taktau. Kalau tanya konform tak jawab dan dalam hati diorang "aperke dungu anak aku tanya mender2 mcm ni, paham2 sudah lah".

Betul jugak, takkan nak tanya. Dulu diorang paham2 ajer bagi kita makan, pakai dan semua kelengkapan. Aku kengkadang takut aku masih lagi menyusahkan dan tidak menyenangkan hati orang tua. Malam2 mcm rasa rindu pulak kat ayah di terengganu. Satu hari anak aku juga akan besar seperti aku sekarang. Nanti anak aku rindu ker tak kat aku mcm aku sekarang, cewahhh, karat plak.

Gua rasa sekarang gua rindu. hakikatnya mmg gua rindu, tapi tak kluar kat mulut. biasa la gua lelaki pemalu. muekekekekkek.

1 comment:

Cik Anor said...

alaa asal semua orang sayu & rindu-merindu nih adus sedihlaa hehehe.
Azan nak wish "Happy Fathers Day"