Sunday, June 03, 2007

Sekolah Cuti, Kos Hidup Tinggi

minggu cuti sekolah.... minggu paling sibuk dalam byk2 minggu. Pergghhhh. Penat leteh dan sengal. Merata tempat aku jelajah. Dari johor sampai ke Ulu Yam. Pastu last layan umah botak. Umah titi ingat nak sekali jalan, tapi dah tak keruan aku. tak bole nak bukak mata. Ada satu lagik kenduri yang aku tak pegi, kenduri hazim. nampaknya aku masih di hantui penyakit lupa. ahaks. cam siot arrr asyik lupa jerk. Aku doakan agar penyakit aku kian sembuh hendaknya.

Antara tempat kenduri yang perlu aku pergi adalah seperti berikut:-

1. Felda Lenga, Pagoh
2. Batu Pahat
3. Sg Air Tawar (kot), Kota Tinggi
4. Ulu Yam
5. Keramat
7. Putrajaya
8. Puchong
9. Klang
10. Klang

Semuanya 10, kalau ada terlupa tu mungkin aku buat2 lupa dan mmg betul tak ingat. Buat2 lupa tu takder arrr kan, pernah ke aku buat2 lupa. Hati busuk siot. hehehhe. Adakah ini satu tanggungjawab dan satu kewajiban? Aku pernah mendengar samar2 dahulu ia sama seperti menjawab salam. bole tahan gak kan.Tapi, aku berjaya settlekan 5 sajer. selain itu, aku guna wakil kecuali pada putrajaya dan puchong (bkn kenduri kawen). Yang putrajaya ni aku ingat lambat, bila teringat tak ambil tindakan dgn cepat utk call saper2 suruh kirim, last2 aku lupa, ni haa baru ingat. agak terkilan rasanya bila teringat susah payah dulu dia ziarah aku masa aku kawen.

Saper yang ada alasan yang teramat munasabah seperti jaga anak kecil, dapatlah meloloskan diri. Akhir kata dari saya, semoga panjang umur dan murah rezeki kpd kawan2 semua, caloo.

No comments: