Sunday, May 11, 2008

Teori Demi Teori; Satu Teori Lima Belas Aplikasi

Gua misti tau dan ambik tahu dan kene tahu apa kehendak gua, gua misti rancang dan merancang dan kene plan, gua takbole nak dengar sangat cakap orang lain, tapi misti dengar ambik pengajaran dan jauhkan berdebat, yang penting gua takleh nak follow lu. Tapi gua kene tau jugak sesikit apa yang lu follow.

Gua takperlu bagitau lu orang yang gua tak bodoh, gua cuma belajar untuk diri gua, gua belajar bukan untuk orang2 sekeliling gua, gua bukan hebat sgt nak belajar utk orang, tapi kalau orang mintak tolong tu kene la buat sesuatu bukan utk diri gua, cuma bagi gua, cukuplah sekadar gua tau yang gua cuba untuk tidak jadi bodoh, dibodohkan lagi membodohkan orang lain.

Gua kena belajar banyak mende lg nih,

  1. belajar jd org sihat mental dan emosi.
  2. belajar belikari.
  3. belajar selesaikan masalah berulang.
  4. belajar utk sentiasa bersedia.
  5. belajar terima perubahan.
  6. belajar komunikasi efektif.
  7. belajar utk tetapkan keyakinan.
  8. belajar menetapkan matlamat.
  9. belajar jd rajin.
  10. belajar mcm mana nak jadi berani.
  11. belajar carik sumber kewangan.
  12. belajar utk kreatif dlm keputusan dan tindakan.
  13. belajar utk tidak lari dari tanggungjawab.
  14. belajar menjadi org positif.
  15. belajar mendalami bidang yg diceburi.
Lepas semua ni ada baru la gua bole jadi pakej starter pack untuk teruskan perjalanan semula yang sekarang ni amatlah terasa penat badan bisa2 dan semakin tumpul mataotak gua.

1 comment:

keylink said...

Ni kenapa pulak ni? Sapa yang tepuk buntut lu nih?