Tuesday, January 01, 2008

Tahun Baru

Apa ada pada tahun baru kali ini? Pada gua tader aperaper pon yang interesting melainkan bunga api. Tiada nilai kekeluargaan dan kemasyarakatan. Adalah lebih baik gua duduk di rumah yang sejuk kerana hujan yang turun bagaikan mutiara seolah-olah tahun baru ni ada ong, yaa, ong, ong gedek-gedek, katak saja, tiada siapa yang tahu rezeki tahun yang baru tiba ni.

Tahun 2008, apa yang ada, bukak akaun baru, menilai prestasi kerja, objektif kerja yang baru, boleh kata tahun baru sesuatu yang menyenakkan kepala. Tiada nilai agung. Cinta agung jauh sekali.

Kenapa perlu keluar tgk bunga api? Tak perlu lah, tapi menarik juga tgk bunga api. cantik. hehehe. Kenapa lak kene makan luar? sambut tahun baru katenye, hikhikhik, kesian kene sambut tahun baru. Kenapa kener countdown? Menandakan masa untuk berparti, yeahhh... parti tuhhh. Ada ramai awek. Awek gedik dan gedekgedek, hikhikhik.

Penat kan tahun baru, kereta byk atas jalan, jem larr aper lagi. Dalam hati gua, "Kene sambut ker pon". Takde maknenye. Dalam hati gua lagi "takut-takut jatuh syirik pula". Nauzubillah. Terima kasih kpd guru2 gua. Baik gua ganti tahun baru ni kepada hari guru. Yeahhhhh.

No comments: