Saturday, March 24, 2007

Seksa Bekerja Dengan Kerajaan

Kerja ngan kerajaan ni walaupon di hambur dengan beribu2 elaun, tetapi bila dia suruh pegi kursus amat lah menyusahkan orang rupernyer. Bini gua kene gi PD. Glory Beach Resort, amat indah dan pantai yang amat cantek yang gua rasa serpihan taik babi pon ada dari sg lukut tuh. Tapi dia ada swimming pool. Ok la kan, aktiviti mlm pon ok ader bunga api dengan ada orang main api tiupp2 keluar api.

Tang maner susah? Tang kene sewa sendiri. Sebab apa sewa sendiri? Sebab bawak family. Giler lu kalau 2 minggu anak2 aku tak isap, alamat kereng kontang lah. Gua pon pening lalu membuat keputusan sewa jer sana 2 minggu. Amat menyedihkan kerana wang gua terbang mcm tak berbaloi plak.

Lalu, aku ajak sesaper family yg nak join, lepak ngan gua 2 3 hari cukup lah. Dan mereka pon datang dengan membawa bekal makanan yg lazat2 serta semangat berkelah dan berehat yg amat membara. Tiba2 gua jatuh sakit. Demam seminggu setengah. Diorang sakan mandi kolam gua tgk jerk. Itu pon kalau larat, kalau tak sambung tido.

Masa gua tulis mender ni bini gua dah tido. Gua berjaga sebab anak gua ada sikit panas. Tapi dia dah lepas azab tuh, gua pon lega. Periksa pon dah lepas, result aku tak tau pulak mcm mana. Tapi penting ker nak tau result. Dah lar 20 orang repeaters. Ada repeaters gak tuhh.

Antara kengkawan lain yang turut sama mengambil kursus ini adalah arie. Arie amat gembira berjauhan dengan keluarga hendaknya. Bujang lah kunun. Pigi dah. Gua tau dia menyembunyikan air di lutut nya dari melimpah. Tapi tempat lain, arie belajor kat perak. Kat maner ntah aku pon tak tau, aper sg gajah kot nama nya.

Walaupon rasa terseksa tapi puas dapat ajak sedara mara semua turun PD enjoy dan kawan2 bini gua semua heran tgk satu kg turun main kolam. Hahahhaah, buat malu company jerk, buat pool mcm harta pusaka atuk aku pulak. Walaupon rasa malu, tapi aku jugak yang cakap ngan diorang jgn malu, kasiiiii picahh saja.

Gua bukan taknak ajak kengkawan, gua takut takder bilik, nanti nak main susah. Gua kesian. Nak tempat lain pon semua dah fully booked, maklumla cuti sekolah.

Kesimpulan citer ni, kerja kerajaan ada seksaan yang telah ditentukan dan agak setimpal dgn elaun yang diberi. "Ini Tidak Adil, ..................." kerana apa tidak ADIL? Kerana aku kene keluar duit untuk membiayai penginapan isteri dan anak2 aku. Agak2 kalau aku suruh bini aku claim bole dapat tak? Saper tau jawapanNyerrrr...........???????????

1 comment:

kenit said...

mintak jgn tak mintak... kaluu tak susah nanti time mengundi